نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1345
-
الف
+

«جنگ جهانی سوم» نماینده ایران در اسکار 2023

فلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی «هومن سیدی» نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۳ شد.

به گزارش آی فیلم 2، کمیته معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار از بین پنج نامزد نهایی، فلم «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار 2023 انتخاب کرد.

«پرویز شیخ طادی» سخنگو و عضو کمیته معرفی فلم ایرانی به اسکار 2023 با اعلام این مطلب گفت: کمیته انتخاب در پی جلسات متعدد و بررسی 57 فلم حائز شرایط در مرحله اول، 17 فلم را برای بازبینی انتخاب و پس از بررسی‌های مجدد پنج فلم را به عنوان نامزد نهایی معرفی کرد.

به گفته شیخ طادی، «موقعیت مهدی» ساخته «هادی حجازی فر»، «پسر دلفینی» ساخته «محمد خیراندیش»، «بدون قرار قبلی» ساخته «بهروز شعیبی»، «تفریق» ساخته «مانی حقیقی» و «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی «هومن سیدی»، پنج فلم نهایی هستند که در فهرست نامزدهای معرفی به آکادمی اسکار 2023 قرار گرفتند.

سخنگو و عضو کمیته معرفی فلم ایرانی به اسکار تاکید کرد: اعضای کمیته انتخاب، ضمن احترام و ارج نهادن به آثار راه‌یافته، پس از بررسی شرایط و استانداردهای لازم برای معرفی فلم به اسکار، به اتفاق آراء فلم «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده نهایی سینمای ایران برای آکادمی اسکار 2023 انتخاب کردند.

در حالی بنیاد سینمایی فارابی خبر معرفی فلم جنگ جهانی سوم را به آکادمی اسکار اعلام کرده است که هنوز جزییات نمایش آن در ایران اعلام نشده است.

جنگ جهانی سوم برای نخستین بار در 7 سپتمبر 2022 در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فلم ونیز نمایش داده شد و دو جایزه در بخش افق، از جمله بهترین فلم برای «هومن سیدی» و بهترین بازیگر مرد برای «محسن تنابنده» را به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:

گریم متفاوت «محسن تنابنده» در نقش «هیتلر»

سکانس پربازدید «پایتخت» به مناسبت درخشش «محسن تنابنده» در جشنواره ونیز

جایزه بهترین بازیگر جشنواره ونیز در دستان بازیگر سریال «پایتخت»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر